دستگاه لیزر برش فلز✔️

دستگاه لیزر برش فلز

گروه تولیدی بنیان لیزر انواع دستگاه های لیزری در حوزه برش فلزات را هم تولید و هم وارد میکند و همه جوره دست مشتری برای انتخاب دستگاه مورد نظر خود باز است و البته خبر خوب اینه که در بنیان لیزر مشتریان میتوانند بر حسب نیاز خود دستگاه لیزر برش فلز سفارشی مناسب کسب و کار خود را تولید نمایند.

اگر کیفیت کار نهایی هنگام برش فلزات مهم باشد بایستی از تکنیکهای دقیق تر استفاده نمود. برش لیزر فلزات یکی از تکنیک های بسیار دقیق برش فلز است که توسط دستگاه برش لیزر فلزات صورت می گیرد. دستگاه برش لیزر فلز انواع مختلفی دارد و می توانند به روش های خاصی امر برش فلز را برای شما انجام دهند. در صنایع مختلف کاربرد های فراوانی دارد. اگر علاقه مند به آشنایی با تکنولوژی برش لیزر فلزات هستید و تمایل دارید که به همه اطلاعات مربوط به آن دسترسی پیدا کنید‌، پیشنهاد می کنیم که به مطالعه ادامه مقاله بپردازید. زیرا در این مقاله پاسخ تمامی پرسش های شما درباره دستگاه برش لیزر فلزات خواهیم پرداخت.

مزایای این محصول: این دستگاه‌ها با دقت و سرعت بسیار بالا، قابلیت برش انواع فلزات و ورق های فلزی آهنی و غیر آهنی را دارا می باشد. لبه‌های تمیز و بدون پرز و کمترین تغییرشکل ماده، هزینه‌های عملیاتی کار را کاهش می‌دهند. پس برای برش دقیق و سریع، این محصول ایده‌آلی است.

دستگاه لیزر برش فلزات

عملکرد دستگاه لیزر برش فلز

دستگاه لیزر برش فلز وسیله پرکاربرد در بسیاری از صنایع برای برش دقیق فلزات جهت استفاده در پروژه مختلف است. جهت برش و کشیدن طرح خاصی بر روی فلز، دستگاه لیزر برش یک پرتو نور بسیار پرقدرت را بر روی فلز ساطع می کند. پرتو ساطع شده بیشتر برای کاربردهای صنعتی به کار میرود. استفاده از پرتو باعث می شود که لبه های کار بسیار صاف بوده و ناهمواری نداشته باشند. علت این امر در این است که حرارت تولید شده توسط پرتوی لیزر باعث ذوب و سوزانده شدن محصولات اضافی بر روی فلز شده و لبه های صافی را به شما تحویل می دهد.

لیزر اپتیک دستگاه لیزر برش فلز توسط یک سیستم کنترل عددی کامپیوتری (cnc) بر اساس ویژگی های طراحی پروژه و برش های لازم در پروژه، کنترل و تنظیم می شود. پرتو لیزر به کمک فرایندی که در آن تخلیه الکتریکی با یک لامپ باعث ایجاد ماده لیزری میشود. این ماده لیزری با ایجاد واکنش های شیمیایی یک پرتو پرقدرت را ایجاد می کند. این پرتو از محل ایجاد شده به کمک کابل های فیبر نوری به محل کار منتقل شده و برش های مورد نظر شما را ایجاد میکند.

کیفیت بسیار بالای پروژه نهایی تولید شده توسط دستگاه لیزر برش فلز باعث شده تا در بسیاری از پروژه های مهندسی برای برش دقیق فلزات به کار بروند. دستگاه لیزر برش فلز توانایی برش مواد دیگری از جمله چوب یا پلاستیک را نیز دارد. برای این کار بایستی از طریق کامپیوتر دستگاه cnc تنظیمات مربوطه را تغییر دهید. سایر تنظیمات مربوط به جزئیات پروژه نیز توسط این کامپیوتر قابلیت اعمال را دارند.

دستگاه لیزر برش فلز با میز رزرو ( دو میز )

دستگاه لیزر فایبر دو میز CNC (میز متغیر یا Exchange Table)

این دستگاه لیزر برش فلزات  یا  دستگاه لیزر فایبر دو میز CNC (میز متغیر یا Exchange Table)  دارای میز دومی است که برای تغییر ورق فلزی از آن استفاده میش.د  و که با این کار سرعت بسیار زیاد بالا می رود ؛ بیعنی وقت کار برش ورق اول تموم میشه کاربر ورق دوم رو روی میز دوم اماده گذاشته ،  تا به محض اتمام برش ورق اول به صورت اتوماتیک برش ورق دوم شروع شود. وقتی ر زمانی که دستگاه در حال برشکاری بر روی میز اول می باشد اپراتور می تواند ورق های جدید را روی میز دوم بارگذاری کند و ورق های برشکاری شده را از میز دوم تخلیه کند تا از هدررفت وقت جلوگیری شود. ماشین برش دو  میز بیشتر به مشتریان عزیزی  پیشنهاد می شود که حجم کاری آنها بیشتر از یک شیفت کاری در روز است.

مزیت های لیزر برش میز متغیر CNC یا دستگاه لیزر برش فلز دو میز

افزایش سرعت تولید
کاهش هزینه‌ها
عدم محدودیت طرح در برشکاری
افزایش کیفیت برشکاری
دقت در برشکاری

ویژگی های دستگاه برش لیزر فایبر میز متغییر یا دو میز  :

ابعاد دستگاه: ۱۵۰۰*۳۰۰۰ میلیمتر، ۲۰۰۰*۴۰۰۰ میلیمتر، ۲۰۰۰*۶۰۰۰ میلیمتر
توان دستگاه: ۱۰۰۰وات ، ۱۵۰۰ وات، ۲۰۰۰ وات ، ۳۰۰۰ وات، ۴۰۰۰ وات

دارای استابلایزر (تثبیت کننده ولتاژ)

شاسی مستحکم دستگاه جهت جلوگیری از لرزش
متریال قابل برش: انواع ورق های آهن، استیل، آلومینیوم و مس
ضخامت برشکاری: ۰٫۲ میلیمتر تا ۲۵ میلیمتر
مدل هد: اتوفکوس ( تنظیم اتوماتیک پرتو نور لیزر)
تجهیزات پنوماتیک، الکترونیک و حرکتی: برند های برتر صنعت
تابلو برق مجزا + کولر
دارای سیستم خروج دود
دارای چیلر خنک کننده

دستگاه لیزر برش فلز روتاری

دستگاه لیزر برش فلز با روتاری توانایی برش لوله، قوطی و پروفیل‌های فلزی از جنس  آهن، استیل و آلومینیوم را دارا می باشد. و حتی این دستگاه با داشتن یک  روتاری مخصوص امکان برش قطعات به شکل‌های مختلف و چند وجهی را فراهم می‌کند.

این دستگاه که به آن دستگاه برش لیزر لوله و پروفیل روتاری CNC  هم می گویند با ضخامت‌های بالای لوله و پروفیل نیز سازگاری است و در ابعاد ۳ و ۶ متر قابل سفارش می‌باشد. همچنین با بدنه مستحکمی که این دستگاه دارد، این دستگاه از لرزش جلوگیری می‌کند و با دقت بالای لیزر ، قطعات فلزی را برش می‌دهد.

مزیت استفاده از  دستگاه برش لیزر لوله و پروفیل روتاری CNC نسبت به روش های سنتی

افزایش سرعت تولید
کاهش هزینه‌ها
عدم محدودیت طرح در برشکاری
افزایش کیفیت برشکاری
دقت در برشکاری

آیا میدانید روتاری چیست؟

یکی از قطعات یدکی بسیار مهم  کاربردی که برای دستگاه لیزر برش فلز  وجود دارد روتاری است. روتاری یک قطعه ی یدکی استکه به دستگاه لیزر متصل  و کار با دستگاه لیزر را بهتر می‌کند. همچنین با استفاده روتاری می‌توانیم روی اجسامی که گرد هستند مانند لیوان، بطری، کاسه و غیره حکاکی کنیم.

دستگاه لیزر پرتو را به صورت مستقیم به سمت پایین می‌تابد. بنابراین در کناره‌ها و یا پایین اجسامی که  منحنیمی باشند را نمی‌توان حکاکی کرد. اما روتاری این امکان را می دهد که دستگاه روی تمام قسمت‌های اجسامی که حتی منحنی هستند هم حکاکی انجام دهد.

بیایید تا به شما بگویم روتاری چگونه کار می کند :

روتاری روی دستگاه حکاکی لیزری مثل یک ربات عمل کرده و قطعه مورد نظر برای حکاکی را که  در جهات مختلف با دستور دستگاه حرکت داده می‌شود و حکاکی روی تمام قسمت‌های قطعه انجام می‌شود.روتاری یک روش کاملا خودکار برای کنترل زمان چرخش قطعه دارد تا روی آن حکاکی انجام شود.

دستگاه لیزر برش فلز سایز بزرگ

دستگاه لیزر برش فلز سایز بزرگ توانایی های بسیار بالایی دارد و از نظر سایز و اندازه با سایر دستگاه های لیزر برش متفاوت است و باید درکاگاه فضای بیشتری را برای آن تهیه نمایید . چنانچه مایل هستید اطلاعات بیشتری را در مورد این دستگاه به دست بیاورید از شما دعوت می کنم با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید .

مشاوره جهت اخذ خرید دستگاه لیزر برش فلزات

مشتریان عزیز همواره میتوانند جهت اخذ مشاوره برای خرید دستگاه لیزر برش فلزات در ۲۴ ساعت شبانه روز مستقیما با مدیرعامل مجموعه ی بنیان لیزر تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم را به صورت بسیار کامل و دقیق از ایشان اخذ نمایند.

جناب آقای محمد چهلمردان 
۰۹۱۲۱۷۵۲۵۳۳

دستگاه لیزر برش فلز سفارشی

دستگاه لیزر برش فلز سفارشی  این نوع از دستگاه در شرایطی به سفارش مشتری تولید میشود که دستگاه های موجود ما پاسخگوی نیاز مشتری نباشد . در چنین شرایطی متخصصان ما توانایی این را دارند که دستگاه لیزر برش سفارشی را باسایز و توان مورد نظر مشتری تولید و پشتیبانی نمایند. چنانچه مایل هستید اطلاعات بیشتری را در مورد این دستگاه به دست بیاورید از شما دعوت می کنم با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید .

دستگاه لیزر برش فلز کاوردار ( فول کاور )

در دستگاه لیزر برش کاوردار این کاور باعث میشود تا از انتشار نور لیزر به بیرون از کاور و اثرات سوء آن بر چشم و پوست اپراتوری که با کار میکند و افراد اطراف آن دستگاه  جلوگیری می‌کند. همانطور که میدانید اشعات لیزرهای برش فلزات اغلب در محدوده اشعه ماوراء بنفش کار می‌کنند که برای چشم و پوست بسیار انسانها بسیار خطرناک است.هستند.

چرا دستگاه لیزر برش فلز کاوردار ؟

زیرا کاور از ورود گرد و غبار و ذرات معلق به داخل دستگاه جلوگیری کرده  و از اپتیک‌ها و قطعات بسیار حساس و گران دستگاه نیز محافظت می‌کند.
همچنین کاور مانع از انتشار گازها و دودهای حاصل از فرایند برش لیزری فلزات می‌شود که می‌توانند برای سلامتی اپراتورها و سایر افراد مضر باشند.
کاور ایمنی فرایندکار با دستگاه  برش لیزری را افزایش و از بروز حوادث و خطرات احتمالی کار با این دستگاه جلوگیری می‌کند.
این کاور که در روی دستگاه تعبیه شده است با هدایت گازها و ذرات به سمت سیستم تهویه، از آلودگی محیط کارگاه جلوگیری به عمل می اورد.
و همچنین این کاور با کاهش دمای کاری، عمر مفید تجهیزات لیزری را افزایش می‌دهد.

دستگاه لیزر برش تک میز

این دستگاه لیزر برش فلزات تک میز را ما  اغلب به مشتریانی پیشنهاد می کنیم  که حجم کار  آنها کم یا متوسط می باشد.مثلا مثل  شرکت های آسانسور سازی، تابلو برق سازی، لوازم آشپزخانه صنعتی که تولید چندان زیادی در ماه ندارند، برش لیزر تک میز CNC فایبر برای آنها بسیار اقتصادی تر و باصرفه می باشد. و اما تواناین دستگاه ها از  ۵۰۰ تا ۶۰۰۰ وات است و ابعاد میز به صورت استاندارد ۳*۱.۵ ، ۴*۲ ، ۶*۲ متر می باشد .

دستگاه لیزر برش فلز چگونه کار می کند؟

برش لیزری یک فناوری ساخت دیجیتال است که بر روی فایل های برداری دو بعدی کار می کند. برش لیزری خود از یک تشدید کننده لیزری ساخته شده است که بسته به روش برش، حاوی مخلوط گازی از ماده کریستالی یا الیاف شیشه است. فرآیند برش زمانی شروع می شود که انرژی به مخلوط اعمال می شود، که سپس از طریق لنزهای آینه ای مختلف که لیزر را متمرکز می کنند، ارسال می شود.

به لطف مجموعه ای از آینه ها، پرتو لیزر از طریق نازل مستقیماً به سطح کار ارسال می شود. هنگامی که با سطح تماس پیدا می کند، مواد را به شکل فایل برداری تبخیر می کند. بخشی از موادی که با لیزر ذوب می شود، کرف نام دارد و باید در طراحی شما در نظر گرفته شود.

جدول سرعت برش لیزر آهن بر اساس توان

۱KW۱.۵KW۲KW۳KW۴KW۶KW۸KW۱۲KW۲۰KW
۰.۸mm۱۸-۲۰
۱mm۱۰-۱۵۲۲-۲۵۲۵-۳۰۳۵-۴۰۴۰-۵۰۵۰-۶۰۵۰-۶۰۵۰-۶۰۶۰-۸۰
۲mm۴.۰-۵.۰۴.۰-۵.۰۵.۶۵.۰-۶.۰۱۵-۲۰۳۰-۳۵۳۰-۳۵۳۳-۴۳۴۰-۵۰
۳mm۲.۵-۳.۲۳.۰-۴.۰۳.۴۳.۵-۴.۵۴.۰-۴.۵۳.۶-۴.۵۲۰-۲۵۲۸-۳۶۳۵-۴۵
۴mm۲.۳-۲.۸۲.۳-۲.۸۲.۵-۳.۰۳.۲-۴.۰۳.۵-۴.۰۳.۲-۳.۵۱۵-۲۰۱۸-۲۴۲۸-۳۵
۵mm۱.۸-۲.۱۱.۸-۲.۳۲.۲-۲.۶۳.۰-۳.۵۳.۰-۳.۵۲.۶-۳.۲۱۰-۱۴۱۴-۱۸۲۳-۲۰
۶mm۱.۲-۱.۵۱.۶-۲.۰۱.۸-۲.۰۲.۵-۳.۰۲.۶-۳.۲۷.۰-۹.۰۷.۰-۹.۰۱۰-۱۴۱۸-۲۳
۸mm۱-۱.۱۱.۲-۱.۵۱.۲-۱.۶۲.۰-۲.۳۲.۰-۲.۳۲.۲-۲.۵۴.۵-۶.۵۱۰-۸.۰۱۳-۱۶
۱۰mm۰.۷-۰.۹۰.۹-۱.۲۱.۰-۱.۲۱.۴-۱.۸۱.۸-۲.۵۲.۰-۲.۲۲.۰-۲.۳۵.۰-۶.۵۱۰-۱۳
۱۲mm۰.۸۰.۸-۱.۰۱.۲-۱.۴۱.۵-۱.۷۱.۸-۲.۰۱.۸-۲.۱۱.۸-۲.۱۷.۰-۸.۰
۱۴mm۰.۶۵۰.۷-۰.۸۵۰.۸-۰.۹۱.۲-۱.۴۱.۴-۱.۷۱.۷-۱.۹۱.۷-۱.۹۵.۵-۶.۵
۱۶mm۰.۵۰.۶-۰.۷۰.۷-۰.۹۱.۰-۱.۲۰.۹-۱.۲۱.۵-۱.۶۱.۶-۱.۸۴.۰-۴.۵
۱۸mm۰.۵-۰.۶۰.۶۵-۰.۷۵۰.۷-۰.۸۰.۷-۱.۰۱.۲-۱.۴۱.۵-۱.۷۳.۲-۳.۵
۲۰mm۰.۴-۰.۵۰.۶-۰.۷۰.۶-۰.۷۰.۶-۰.۸۱.۰-۱.۳۱.۴-۱.۶۲.۶-۳.۰
۲۲mm۰.۵-۰.۶۰.۵-۰.۶۰.۵۵-۰.۶۵۰.۶-۰.۸۱.۲-۱.۳۱.۳-۱.۵
۲۵mm۰.۴-۰.۵۰.۴-۰.۶۰.۴-۰.۵۰.۸-۱.۰۱.۲-۱.۴
۳۰mm۰.۲-۰.۳۰.۵-۰.۸۱.۱-۱.۳
۳۵mm۰.۴-۰.۵۱.۰-۱.۲
۴۰mm۰.۲-۰.۳۰.۶-۰.۸
۵۰mm۰.۳-۰.۵
۶۰mm۰.۱-۰.۲
۷۰mm۰.۱-۰.۲

جدول حداکثر ضخامت برش لیزر فایبر فلزات

توان دستگاهآهناسکرواستیلآلومینیومبرنجمس
۱KW۸/۱۰۱۴/۵۰.۵/۱۲/۳
۱.۵KW۱۴/۱۶۱.۵۵/۶۲/۳۰.۵/۱
۲KW۱۶/۱۸۲۶/۸۳/۴۴/۵۲/۳
۳KW۲۰/۲۲۲۸/۱۰۶/۸۵/۶۳/۴
۴KW۲۰/۲۵۳۱۲/۱۶۸/۱۲۶/۸۴/۵
۶KW۲۲/۲۵۶۱۸/۲۵۱۶/۲۰۱۲/۱۶۶/۸
۸KW۲۵/۳۰۸۲۰/۲۵۲۰/۲۵۱۲/۱۶۶/۸
۱۰KW۲۵/۳۰۸۲۰/۳۰۲۰/۳۰۱۲/۱۶۸/۱۰
۱۲KW۲۵/۴۰۱۰۲۵/۴۰۲۵/۴۰۱۲/۱۸۸/۱۰
۱۵KW۳۰/۵۰۱۶۳۰/۵۰۳۰/۵۰۱۶/۲۰۱۰
۲۰KW۵۰/۸۰۲۰۳۵/۱۰۰۳۰/۶۰۱۸/۲۰۱۰/۱۲
۳۰KW۵۰/۸۰۲۵۳۵/۱۰۰۳۰/۶۰۲۰۱۰/۱۲

اجزای دستگاه لیزر برش فلز

به طور کلی دستگاه لیزر برش فلز، از قسمت های مکانیکی، قسمت لیزری و مسیر بازتاب آن سیستم کنترل cnc تشکیل شده است. به طور کلی از این اصلی دستگاه لیزر برش فلز را میتوان به ۱۳ بخش مختلف تقسیم نمود. در ادامه به معرفی این دستگاه ها پرداخته ایم.

بخش مکانیکی

بخش مکانیکی دستگاه لیزر برش فلز توانایی حرکت در سه محور اصلی را دارد. این بخش می‌تواند به مدلهای مختلف این در دستگاه‌های لیزر برش فلز وجود داشته باشند. ممکن است این قسمت از نوع کنسولی، دروازه‌ای و یا تیرچه های باشد. هر سه این مدل ها گرچه در ظاهر دارای تفاوت‌های هستند اما از نظر هدف عملکرد هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

ژنراتور لیزری

ژنراتور لیزری محلی است که ماده لیزر در آن تولید می شود. در این قسمت واکنش های شیمیایی روی مواد صورت می گیرد که نتیجه آن تولید لیزر است. این قسمت در دستگاه لیزر برش فلزات بیشترین میزان مصرف انرژی دارد و همچنین گران ترین بخش دستگاه لیزر برش فلز است.

لنز

لنز لیزر یکی از پرکاربردترین تجهیزات دستگاه لیزر برش فلز است چه کار آن متمرکز کردن لیزر تولید شده است. هر کدام از لنز های لیزر بسته به مدلی که هستند، کاربرد جلو گانی دارند.

سیستم کنترل cnc

عامل کنترل فرایندهای لیزر برش فلزات در این دستگاه بر عهده سیستم کنترلی cnc می باشد‌. این دستگاه نحوه حرکت در محورهای سه گانه اصلی را کنترل کرده و همچنین کنترل قدرت خروجی لیزر می باشد. هرچه دقت این قطعه بیشتر باشد، کیفیت کار نهایی شما بسیار بالاتر خواهد بود‌.

منبع تغذیه

دستگاه لیزر برش فلزات، مجموعه ای از قطعات مستقل مصرف کننده برق است. جهت کنترل جریان الکتریسیته به این قطعات و جلوگیری از تداخل شبکه برق خارجی، از یک منبع تغذیه کمک گرفته می شود.

برش دهنده لیزری

برش دهنده یاسر برش لیزری قطعه ای است که به کمک پرتو های لیزری امر برش نهایی فلزات را انجام می دهد. جهت انجام برش، این قطعه می تواند در جهت محور z یا محور عمودی حرکاتی را داشته باشد. سایر حرکات در محور دو بعدی افقی، توسط بخش مکانیکی انجام گرفته می شود.

موتور دستگاه لیزر برش فلزات

یکی دیگر از اجزای اصلی دستگاه لیزر برش فلزات ، موتور دستگاه است. این موتور می‌تواند بر اساس نوع فعالیت دستگاه به دو مدل سرو موتور و استپر موتور باشد.

استپر موتور، موتور های حساس و با سرعت راه اندازی بسیار بالا هستند که قیمت مناسبی داشته انواع برش ها مناسب است. در صورتی که علاوه بر موارد بالا عملکرد پایدار در کنار قدرت بالا را بخواهید و مشکلی از بابت قیمت بلوک دستگاه نداشته باشید، سروو موتور به جای استپر موتور به شما پیشنهاد می شود.

سیستم خنک کننده

برای خنک کردن ژنراتور لیزری که حرارت بسیار زیادی تولید میکند، در دستگاه لیزر برش فلزات در یک سیستم خنک کننده تعبیه شده است. سیستم خنک کننده با از جریان آب استفاده می کند و آب موجود در این سیستم حرارت ژنراتور را به خود جذب کرده را خنک میکند. چیلر همچنین در طی مسیر خود مسیرهای انتقال لیزر، لنز دستگاه را هم خنک می کند، عملکرد پایدار دستگاه را تضمین کند.

سیلندرهای گاز

سیلندرهای گاز برای امر برش لیزری مورد نیاز هستند و بایستی از آنها در دستگاه لیزر برش فلزات استفاده شود. این سیلندرها شامل سیلندر گاز برش لیزری جهت تکمیل نوسانات لیزر و همچنین سیلندر گاز و کمکی برای استفاده در سربرش لیزری است.

خشک کن هوا

جهت تامین هوای خشک برای ژنراتور لیزر و مسیر انتقال لیزر نیاز به هوای خشک داریم. این هوای خوشبو به کار طبیعی سیستم کمک می کند.

صنعت طراحی داخلی و دکوراسیون.

انعطاف پذیری دستگاه های لیزر برش فلزات باعث شده تا بتوان طرح های گرافیکی بسیار پیچیده را به کمک این دستگاه ها پردازش کرده و برش های مطلوب حاصل گردد. به دلیل اینکه دستگاه لیزر برش فلزات از سیستم cnc استفاده می کند، امکان برش فلزات با طرح های بسیار پیچیده و دقیق وجود دارد.

قطعات دستگاه لیزر برش فلز

مجموعه ی بنیان لیزر تضمین میکند کلیه ی قطعات مورد نیاز دستگاه لیزر برش فلز مشتریان خود را همیشه تامین و ارائه نماید.

کاربرد لیزر برش فلز:

دستگاه لیزر برش فلزات در صنایع مختلف کاربرد های وسیعی دارد. دقت بالا در برش فلز و سرعت در تولید باعث شده تا در مقایسه با سایر متدهای برش فلزات از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشد. به طور معمول خاستگاه برش لیزری فلزات به صنایع برمیگردد. اما به دلیل راحتی در تولید و مزایایی که توضیح دادیم، پای این روش به حرفه های دیگر هم باز شده است. در اینجا به بررسی موارد کاربرد دستگاه لیزر برش در سایر مشاغل می پردازیم.

Call Now Button