برش لیزری نقره

برش لیزری نقره

فلز نقره یکی از متریال های با ارزش و قیمتی است که به رنگ سفید و براق بوده و باید برای برش، حکاکی و جوش بر روی سطح آن از دستگاه های مناسبی استفاده کرد. برش لیزری نقره نیز یکی از بهترین راه ها برای برش و حکاکی بر روی سطح این فلز می باشد. این دستگاه می تواند در کمترین زمان ممکن و با بالاترین دقت بر روی سطح این فلز حکاکی کند. در زمان های گذشته برای حکاکی و برش از روش های دستی و مکانیکی استفاده می شد اما امروزه با به روی کار آمدن این دستگاه، راندمان تولید محصول با کیفیت بالاتر رفته است. این دستگاه تنها برای برش فلز نقره به کار نمی رود بلکه برای برش و حکاکی بر روی دیگر سطوح فلزی مانند پلاتین، طلا، تیتانیوم، مس و …. نیز بکار گرفته می شود.

استفاده از دستگاه برش لیزری نقره

برش لیزری نقره

این دستگاه فایبر دارای تیوب شیشه ای می باشد که با استفاده از آن از پرتوهای لیزری فایبر می تواند سطح نقره را برش دهد. تیوب یکی از مهم ترین قطعات موجود در دستگاه برش لیزری نقره می باشد که از تاثیر مخرب و ایجاد معایب و ضایعات بر روی سطح این فلز جلوگیری می کند. این دستگاه می تواند از ایجاد ضایعات و هدر رفت فلز در این متریال جلوگیری کند.

مزایای موجود در دستگاه برش لیزری نقره

همانطور که در ابتدا گفته شد این دستگاه نه تنها برای برش و حکاکی بر روی سطح فلز نقره بلکه برای دیگر فلزات مانند برنج، پلاتین، مس، طلا و … نیز استفاده می شود. از مزایای موجود در دستگاه برش لیزری نقره می توان به:

• لبه های فلز برش خورده و یکنواخت خواهد بود

• ایجاد اشک های پیچیده و ظریف

• قابلیت های بالا در برش و نازک ترین فلزات

• تولید بالای محصول در زمان کم