خطرات دستگاه لیزر طلا

خطرات دستگاه لیزر طلا

دستگاه لیزر برش طلا نزدیک به ۶ دهه است که برای برش، حکاکی و جوش انواع متریال فلزی گران بها مورد استفاده قرار می گیرد و از این رو از محبوبیت بالایی در بین فعالان در صنعت طلا و جواهرسازی برخوردار است. البته در این بین بهتر است که در مورد استفاده از این دستگاه، با خطراتی که ممکن است در طول استفاده از آن شما را تهدید می کند نیز آشنا شوید. خطرات دستگاه لیزر طلا به دلیل وجود پرتوهای لیزری فایبر، ممکن است که به اندام و بافت های مختلف طلا آسیب وارد کند. از آنجایی که این صنعت روز به روز در حال پیشرفت است، تولید دستگاه های لیزر با قدرت و اپراتور قوی نیز یکی دیگر از مزایای موجود در آن بشمار می رود.

آیا خطرات دستگاه لیزر طلا تنها به لیزر به کار رفته در آن منتهی می شود؟

یکی از موضوعات مهمی که باید در این زمینه مورد بررسی قرار داده و مد نظر داشته باشید این است که خطرات دستگاه لیزر طلا تنها به پرتوهای لیزری مربوط نمی شود بلکه در برخی از دیگر موارد عواملی مانند منبع تغذیه که بر حسب ولتاژ است و همچنین مواد شیمیایی و گازهای موجود در چیلر و دیگر قطعات نیز ممکن است خطر ساز باشد. از این رو در هنگام استفاده از آن حداقل هر ۶ ماه آن را بررسی کنید و همچنین برای تعمیر نیز به نمایندگی های معتبر و مخصوص این دستگاه مراجعه کنید.

لیزرهای موجود در دستگاه های برش لیزر از نظر حفاظت به ۵ دسته تقسیم بندی می شود

دانستن ۵ گروه اصلی برای جلوگیری از خطرات دستگاه لیزر طلا در عملکرد آن موثر است و شما می توانید در هنگام مشاهده دود فورا با نمایندگی تماس بگیرید. خطرات موجود در این دستگاه را می توان به ۵ دسته زیر دسته بندی کرد:

خطرات دستگاه لیزر طلا

• گروه اول از نظر حفاظتی بی خطر هستند

• گروهی دارای خطر کمتری هستند

• گروه دیگر دارای خطری بین ۱ تا ۵ میلی وات است

• گروه دیگر خطری در حدود ۵ تا ۵۰۰ میلی وات می باشد

• گروه آخر دارای خطر بالایی است که بیش از ۵۰۰ میلی وات می باشد