لیزر فایبر طلا

لیزر فایبر طلا

دستگاه لیزر فایبر طلا از آن دسته از ماشین های پیشرفته ای است که بر مبنای پرتوهای لیزری می باشد و برای برش، جوش و حکاکی بر روی فلز استفاده می شود. استفاده از دستگاه های مخصوص برش و حکاکی با استفاده از لیزرهای فایبر و co2 انجام می شود. این دستگاه در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل از محبوبیت بالایی نیز برخوردار می باشد. لیزر فایبر طلا تنها برای حکاکی و جوش بر روی طلا نیست بلکه از دیگر فلزات گرانبها مانند:

• پلاتین

• نقره

• مس

• تیتانیوم

• و …

نیز می توان از آن استفاده کرد.

مزایای دستگاه لیزر فایبر طلا

لیزر فایبر طلا

لیزر فایبر طلا یکی از دقیق ترین لیزرهای موجود در دنیا است که می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن طلا و دیگر فلزات را برش داده و طرح های پیچیده را نیز بر روی سطح آن پیاده کند. همچنین به دلیل اینکه فیبرهای نوری دارای انعطاف هستند، در سرعت و بالا بردن ظرفت و دقت برای برش و حکاکی بسیار تاثیرگذار خواهند بود. استفاده از این دستگاه به دو قسمت مکانیکی و دیجیتالی تقسیم بندی می شود که در بخش دیجیتالی طرح مورد نظر کشیده می شود و در قسمت مکانیکی از طرح ایجاد شده رندر گرفته می شود.

استفاده از لیزر فایبر طلا بهتر است یا جوهرافشان ها؟

اگر در صنایع مختلف در کشور فعالیت داشته باشید قاعدتا با لیزر فایبر طلا و همچنین استفاده از جوهرافشان آشنایی دارید. هرکدام از این دو دستگاه دارای قابلیت های منحصر به فردی هستند که می توان در صنعت چاپ و حکاکی از آن ها استفاده کرد. اما بهترین گزینه برای حکاکی، برش و جوش دادن بر روی سطوح فلزی استفاده از فیبر می باشد زیرا این پرتوی لیزری تنها برای برش فلزات است و به دلیل حساس بودن سطح طلا از این پرتو استفاده می شود.